ראשית, ערכנו באותו מפעל בטחוני מחקר תרמו-דינמי שהקיף את כל הפרמטרים של הדרישות והתפוקות הנחוצות למפעל בתהליך הייצור וגילינו, שמערכת החלפת חום שעונה על הפרמטרים התרמו-דינמיים הללו, אמורה להיות קטנה הרבה יותר מהמערכת הענקית שפעלה אז במפעל.
סיבה אחת ברורה לכך הייתה, שהשתמשו בצינורות מעבר חום עם צלעות אינטגרליים מתוחכמים, שהיו בעבר "ההיי-טק" של מעבר החום. אבל עובדה זו עדיין לא פתרה את התעלומה.
התבוננו היטב בתוכניות של מערכת החלפת החום הישנה ואיתרנו כשלי מבנה יסודיים שנבעו מאי-ידיעת הסודות שעומדים בבסיס הבנייה הנכונה של מחליפי חום, דבר נפוץ בקרב יצרנים רבים.
ראינו במערכת הישנה עודפי שטחי מעבר חום גדולים,
אך גם ראינו כשלים בתכנון המבנה הפנימי של המערכת, שגרמו לחוסר ניצולת יעילה באופן בהחלפת החום.
עדכנו את המפעל בממצאינו. כמו כן, לקחנו על עצמנו את האחריות לבנות מערכת החלפת חום לפי התכנית שלנו.
תמיהת הלקוח לא איחרה לבוא: "האם אתם בטוחים עד כדי כך שאתם מעזים לשלול תכנון אמריקאי?"
לו אנו טועים – ניאלץ לזרוק מערכת החלפת חום שגויה לפח האשפה ולייצר מערכת חדשה על חשבוננו.
היינו בטוחים בנכונות החישובים והתכנון שלנו,
אך נשמנו לרווחה רק לאחר הרצת המערכת שתוצאותיה עלו על כל ציפיות הלקוח.
לא פלא שלאחר שנה קיבלנו מאותו לקוח הזמנה למערכת החלפת חום שנייה שדומה לראשונה.
הזמנה חוזרת היא האופן שבו רוב הלקוחות שלנו מודים לנו.
למרות שלא נהוג היום לכתוב מכתבי תודה לספקים, הפעם – זכינו!
במקרה הזה הוכחנו ללקוח ולנו, שמקצוענות ומומחיות שמשולבים בכושר המצאה ותושייה,
מאפשרים לנו להתמודד עם אתגרים מורכבים ולממש עבור הלקוח את הפתרון אליו שאפנו.
לאחר סיום החלפת צינורות ביחידה הוותיקה הלקוח שוקל במסגרת תחזוקה מונעת לבצע re-tubing גם ביחידה השנייה, שהותקנה שנה אחת לאחר היחידה הוותיקה.